08-442 48 90

info@brahorsel.se

Efter utprovningen

När du provat hörapparaterna hemma och bestämt dig för att behålla dem kan du betala antingen med kort eller delbetala dem.
Du kan också använda din Fritt Val rekvisition. Läs mer under “Vad kostar det?”.

På våra högteknologi-apparater har vi 4 års garanti och på övriga 3 år.
Om något skulle hända med dina hörapparater eller din hörsel kontaktar du din audionom så hjälper vid dig med justering eller service. Har du oturen att något händer med dina apparater som garantin inte täcker, till exempel tappar eller trampar sönder någon apparat, rekommenderar vi att du kontaktar ditt försäkringsbolag.

Man brukar säga att hörapparaterna för ett hårt liv på och i örat. Använder du hörapparaterna som det är tänkt utsätts de varje dag för hudfetter, vax, salter och hudavlagringar och detta påverkar självklart alla hörapparater. För att de ska fungera bra i många år behöver du därför sköta om dem. Se vidare “Skötselråd för hörapparater” under rubriken “Media”. Precis som bilen behöver service varje år kan det vara en god idé att lämna in dina hörapparater en gång per år för rengöring och genomgång.

Vi är glada om du efter avslutad utprovning kontaktar oss en gång per år för nytt hörselprov och eventuella justeringar. Även små förändringar i hörseln kan påverka inställningarna i hörapparaten och just dessa små justeringar kan betyda mycket för ditt hörande. Återbesöken är självklart kostnadsfria.

Vid det avslutande besöket får du skriftlig information om vilken typ av förbrukningsmateriel som behövs för just dina hörapparater. Batterier och förbrukningsmateriel till dina hörapparater hittar på www.Earstore.se.

När du köpt dina hörapparater och eventuella tillbehör ser vi det självklart inte som ett sista besök. Vi vill att du alltid ska känna att du är välkommen tillbaka till oss, oavsett om det gäller justeringar, service eller allmänna frågor om dina hörapparater, tillbehör eller din hörsel. Vi finns här för dig.